lördag 14 mars 2009

AdLibris är din kompis

Jag vet att det är sent påkommet, men jag måste bara tipsa om AdLibris bokrea på rollspel.

Jag hittade själv Expedition to the Underdark (Drow) och Expedition to the DemonWeb Pits, samt Player's Guide to Eberron och Eltdritch the RPG för 60 spänn styck. Tyvärr verkar det som att jag köpte upp de ex som fanns på bokrean. De var rätt dammiga, så de har nog legat ett tag.Och egentligen köpte jag dem bara för ett skäl. Okej två. Drow och för att jag samlar på rollspel. Har jag fått reda på. Förstår inte alls. Hur kan 260+ böcker om rollspel utgöra en samling?

Fortfarande så finns de här böckerna kvar på AdLibris bokrea:
Creatures & monsters - Rolemaster
Of Essence - Rolemaster
Of Mentalism - Rolemaster
The Pirate's guide to Freeport
Assamite

AdLibris har för övrigt ett ganska bra utbud av rollspelsböcker och litteratur som diskuterar rollspel. Jag har hittat en rad böcker där som jag inte har hittat någon annanstans. Tricket är att veta vilka som ger ut boken (förlaget) eller exakt vad boken heter. För browsing och bläddring är dock SF-bokhandeln fortfarande bäst. Stötta dem också, särskilt vad det gäller rollspel. The Mouse Guard köpte jag bland annat där. Burning Empires, Unhallowed Metropolis och Tunnels & Trolls v 7.5 likaså.

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

1 kommentar:

  1. Som om den yngre stenåldern upphör heller tänker jag hålla mig till den äldre & våga se sanningnen i vitögat, tänker på vägmärken (speciellt "varning för älg" & om det finns någon baksida på den skylten heller) Så varför skulle jag vara annorlunda än du & våra vägskäl? Vi behöver rättvisa (& inga fula skenrättegångar) & ni gör ingen skillnad. Vi är av samma gamla historia - puss & kram från er bit, I love it..

    SvaraRadera