tisdag 13 januari 2009

Myrten och rädslan för stövlar

Baserat på en helt osann historia. På så många sätt. Med tanke på drevet efter Liza Marklund menar jag...


Sent på eftermiddagen kommer sällskapet med äventyrare fram till stadsporten. Det har varit en lång och händelserik resa, och samtliga ser fram emot att få ta ett bad, låta hästarna vila ut och få sig ett rejält mål mat.

Myrten står bland sina äventyrarkompisar. Draufulf Järnbane, Zhytxaxh Shizmizta (allmänt kallad "taxen"), Hrudgard och Vurlizer. När det är deras tur att släppas in i staden pekar vakten på Myrten

"Hon får inte komma in!"

"Hon är i sällskap med oss" säger den två meter långe Draufulf och spänner en av sina biceps litegrann.

"Vi har regler mot sådana som henne, vi kan inte släppa in henne."

"Vadå för regler?"

"Ja, hon är... ja, du vet..." säger vakten och gör lite vaga gester med händerna i höjd med bröstkorgen.

"Tjej?!" säger Hrudgard lite lagom påstridigt, som själv är ett övertydligt exemplar på kvinnlighet. Så övertydligt, faktiskt, att hennes ringbrynjebikini är specialbyggd av två dvärgar som fick jobba övertid för att få klart den lagom till äventyret. Hrudgard är även hon två meter lång och har nästan lika stora biceps som bröst.

"Njae" vakten rodnar klädsamt. "Hon är... för blygsamt tilltagen..." säger han, vänder bort blicken och pekar lite skamset på en skylt.

"Här inträden enbart D-kupor eller större!"

Hmm... sanna historier åsido så ramlade jag i min forskning över en podcast med TJEJER! Som diskuterar SPEL!!

Min häpnad är stor. Jag känner mig lite som reliken Häpnadskvinnan, Bea S. fantastiska skapelse. En kvinna som går runt och är häpen åt saker. Exakt vad superkraften åstadkom tror jag inte vi kom fram till... Nåväl. I Podcasten Fear the Boot, som i övrigt är lite lagom tveksam eftersom de tre avsnitt jag hittills hunnit lyssna av mest har handlat om hur coola de som gör podcasten är och hur ocoola alla andra är, hittade jag två avsnitt som spelats in av Fear the Boots deltagares fruar. Det var naturligtvis intressant att få kvinnliga gamers perspektiv på det hela, och även om de är lite flummiga (dock inte ens i närheten av deras makars flummeri) så tycker jag att de är värda att lyssna på.

Avsnitt 10 och 86, tror jag bestämt.

Fear the Boot

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

  1. Jag skall kanske sluta använda ironi i mina bloggposter. Naturligtvis finner jag det inte häpnadsväckande att tjejer pratar om spel. Det jag egentligen finner häpnadsväckande är att fler tjejer inte pratar om spel.

    SvaraRadera