torsdag 29 januari 2009

Dagens roligaste citat..

... hittade jag i Gaming as Culture, som jag läser till och från jobbet för tillfället. Efter att i långa utläggningar förklarat varför spelkulturen tilltalar en manlig publik, och utformas efter manliga sexuella prefenser och ideal skriver författaren:

Most of the gaming culture is not purposefully chauvinistic.


Eller något liknande. Jag har inte citate bredvid mig just nu.

*asgarv*

Nähä? Om spelkulturen är utformad efter manliga önskemål och manliga sexuella fantasier, är inte det med syfte att objektifiera och sexualisera kvinnor? Sicken vilsen liten grabb som har skrivit det här. Det formligen skriker "censurera mig inte, censurera mig inte, låt mig ha mina sexdrömmar ifred! Ta inte mina lättklädda superbruttor ifrån mig!"

Vilket jag för övrigt inte har i åtanke. Men det är intressant att se hur blind man kan bli för sina egna ord. Jag skall vakta på det när jag skriver, så att jag inte tappar siktet på syftet.

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar