lördag 10 januari 2009

Välkommen!

Som den mycket aktiva skribent jag är, så har jag numera startat en blogg som handlar om tjejer och rollspel, och rollspelande tjejer.

Tanken är att jag genom den här bloggen skall kunna visa att det inte bara är män och pojkar som ägnar sig åt den här synnerligen behagliga hobbyn. Jag tänker även belysa ett par områden som jag personligen tycker att rollspelsproducenter, både hobbymänniskor och professionella kan hålla i åtanke när de skapar ett nytt rollspel.

Det kanske blir lite om rollspel också, det vet man aldrig. jag kommer förmodligen att prata ganska mycket om sådant som jag inte tycker passar i boken här. Funderingar kommer jag nog också att ta upp då och då.

Det är också en kompanjon till en bok jag och Joakim Andersson håller på att skriva, som tar upp problematiken med rollspel och kön, och varför tjejer inte spelar. En av de vanligaste kommentarerna jag får på konvent är nämligen "det är synd att inte fler tjejer spelar". Sidentrosor och magiska amuletter avser att försöka svara på varför det förhåller sig så. Snart har jag även förhoppningsvis ett forum att diskutera i, men tills dess är alla som är intresserade välkomna att kommentera på den här bloggen i kommentarsfältet.

Intressant?

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar